024-33039999

شنبه, 06,دی

بازديد ويژه استاندار محترم استان از بيمارستان بهمن

استاندار زنجان در بازدید از بیمارستان بهمن تاکید کرد:
 
مسوولان دولتی و بیمه‌ای در راستای رفع مشکلات بیمارستان بهمن و مردم استان تلاش کنند
 


os1 25d84

رئیس بیمارستان بهمن:

در راستای ارائه خدمت به مردم بهترین متخصصان استان با بیمارستان بهمن همکاری می‌کنند.

گزارش ویژه: استاندار زنجان به همراه سرپرست معاون سیاسی، امنیتی استانداری، دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، دکتر بابایی رئیس نظام پزشکی زنجان و عده‌ای از مسوولان از بیمارستان بهمن زنجان بازدید کردند و در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد دکتر حقیقی دستور داد تا مشکلات بیمه‌ای بیمارستان بهمن رفع گردد.

در ابتدای این جلسه رئیس بیمارستان بهمن ضمن تقدیر و تشکر از حضور استاندار زنجان و هیات همراه اظهار داشت: بیمارستان بهمن زنجان به عنوان تنها بیمارستان خصوصی استان توانسته در راستای درمان گامهای موثری بردارد و همواره کمک‌حال بخش دولتی در این زمینه بوده است.

دکتر حاج کریم ادامه داد: این بیمارستان از سال 92 مشغول فعالیت است و افتخار می‌کنیم که مجموعه‌ای از بهترین متخصصان استان با بیمارستان در راستای ارائه خدمت به مردم همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف پزشکان همواره ارائه خدمت با کیفیت به مردم است، اضافه کرد: بیمارستان بهمن تاکنون از استانهای مجاور نیز توانسته است بیماران را پذیرش کند که از جمله آن شهرهای تکاپ و بیجار است لذا با این وصف به نظر می‌رسد که عملکرد خیر گونه بیمارستان فراتر از استان است.

os2 db55c

 

رئیس بیمارستان بهمن افزود: هدف بیمارستان ارائه خدمات تشخیصی و درمانی برای مردم استان است و خوشبختانه با امکاناتی که اخیرا در سطح استان به وجود آمده و تفکری که باید برای درمان به تهران مراجعه کرد در شهروندان منتفی شده و بیمارستان با تمام امکاناتش در خدمت مردم می‌باشد.

دکتر حاج کریم ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از اقدامات درمانی در سطح استان انجام می‌گیرد که شاید در تهران به عنوان خدمات منحصر به فرد انجام میگیرد، که در زمان حاضر نیاز داریم در سایه این خدمات به بهبود کیفیت بیندیشیم و در راستای افزایش خدمات گام برداریم چراکه رشته پزشکی رشته‌ای در حال توسعه و پیشرفت است که باید به سمت تعالی محوری گام برداریم لذا دیگر نمی‌توانیم فقط به خدماتی که در 5 سال گذشته ارائه می‌شد بسنده کنیم و اکنون با تجدید و تجهیزات بیشتر خدمات بهتری ارائه می‌شود.

این پزشک ارشد بیمارستان سپس با تاکید براینکه در این بیمارستان 14 فوق تخصص مشغول ارائه خدمت هستند، اظهار داشت: این 14 فوق‌تخصص جزو پزشکان شاخص استان هستند و 73 پزشک متخصص نیز با بیمارستان همکاری می‌کنند و همچنین 12 پزشک عمومی، 146 کادر پرستاری و مامایی و 28 نفر در بخش‌های آزمایشگاهی و داروخانه مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در بخش خدماتی و پشتیبانی 112 نفر و 43 نفر نیز در کادر اداری و مالی مشغول فعالیت هستند.

دکتر حاج کریم سپس به بخش‎‌های بیمارستان بهمن اشاره کرد و افزود: بخش اورژانس، بخش جراحی، بخش زنان و زایمان، بخش‌های بستری داخلی، مجموعه اتاق‌های عمل، بلوک زایمان، ان‌آی‌سی‌یو، بخش همودیالیز، بخش آی‌سی‌یو، بخش مراقبت‌های ویژه و بخش آنژیوگرافی در بیمارستان فعال هستند.

 

 

وی افزود: همچنین آندوسکوپی گوارشی و ریه، فیزیوتراپی، داروخانه شبانه‌روزی، درمانگاههای تخصصی و فوق‌تخصصی که بار بسیاری از بیماران را بردوش می کشند که در برخی از تخصص‌ها پزشکان تا پاسی از شب مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

رئیس بیمارستان بهمن زنجان اظهار داشت: خداوند را شاکریم که رضایت‌مندی را در حد مقدوراتمان توانسته‌ایم در مراجعه‌کنندگان براساس شاخص‌های تعیینی وزارت بهداشت بدست آوریم.

وی از اهداف مهم بیمارستان را ایجاد رضایت‌مندی بیماران اعلام کرد و افزود: در کنار رضایت‌مندی، حفظ کیفیت، سرعت خدمت‌رسانی و در نهایت عمل به بسته سلامت از اهداف بیمارستان بهمن می باشد و طبیعی است که در اجرای این هدف با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستیم که امیدواریم با تعامل مسوولان و نظارت جناب آقای استاندار بتوانیم در راستای رفع مشکلات گام برداریم.

 

os3 fc331

 

رئیس بیمارستان بهمن زنجان در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات بیمارستان تصریح کرد: هزینه تمام شده برای برخی از بیماران یکی از مشکلات اساسی بیمارستان است که شامل تمامی خدماتی است که به بیمار ارائه می‌شود و از طرفی هزینه نگهداری بیمارستان با توجه به افزایش عمر بیمارستان بالاتر رفته است و همچنین همواره تابع قوانین و مقررات کشور هستیم و تعیین تعرفه‌ها از طرف ریاست جمهوری و تیم متخصص برای بخش خصوصی و دولتی مشخص شده است لذا وقتی که تعرفه‌ها اعلام می‌شود ملزم به اجرای ارائه خدمت در همان چهارچوب مشخص شده هستیم اما چند مسئله مهم را باید یادآور شوم این است که مبلغ مشخص شده و در دستورالعمل آمده را شدیدا اجرا می کنیم که تطابقی با یکدیگر ندارند لذا با این تعرفه ها وگرانی تامین تجهیزات نگهداری بیمارستان کار دشواری است.

وی با اشاره به اینکه درآمد بیمارستان از سوی بیماران و بیمه‌های تامین می‌شود، افزود: بسیاری از شرکت‌ها و موسسات که تامین کننده امکانات و تجهیزات بیمارستانی هستند و مجوز وزارت بهداشت را دارند و بیمارستان بهمن نیز تنها می‌تواند با آنها وارد معامله شود خریدهایشان را نقدی کرده‌اند البته در یک مقطعی خریدها شش ماهه و حتی یکسال بعد پرداخت می‌شد اما در زمان حاضر اگر خرید نقدی نداشته باشیم فعالیت خصوصی را بالاجبار باید به حالت تعلیق درآوریم و این موضوع باعث نارضایتی بیماران و مردم می‌شود و از طرفی با توجه به رشد جمعیت و مشکلاتی که امکان دارد در تامین یکسری از امکانات در بخش‌های دولتی باشد و ما خودمان را تحت سیاست‌گذاریهای وزارت بهداشت به عنوان مکمل درمان استان می‌شناسیم بار مسوولیت‌های بیمارستان به نوعی بالا می‌رود، البته تعامل خوبی که اخیرا با دانشگاه داشته‌ایم و کمک‌های ریاست محترم در مورد پروانه بیمارستان و اقدامات دیگر که جا دارد از طرف هیات مدیره و سهامداران از دانشگاه تقدیر و تشکر کنم.

دکتر حاج کریم اضافه کرد: در زمان حاضر بزرگترین چالش بیمارستان بحث قراردادهای بیمه‌ای است و قسمت بسیار زیاد و مهمی از درآمد بیمارستان در سال‌های گذشته از قراردادی بوده که با بیمه ها داشته است که از بیمه‌های بسیاری از جمله تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح و بیمه‌های تکمیلی که در سطح استان فعال هستند و تعداد بسیار زیادی هم از شهروندان استان زنجان زیرپوشش این بیمه‌ها هستند تامین می شد و لذا حق مسلم یک بیمار است که بخواهد در زمان بیماری از امکانات بیمه‌ای خودش استفاده کند به عنوان مثال در شهری مثل تهران با تعدد مراکز درمانی دولتی و خصوصی زیاد این اتفاق برای مراجعین و شهروندان نمی‌افتد اما متاسفانه در استان زنجان چون تنها مرکز خصوصی ارائه دهنده به بیماران هستیم انتظار مردم هم بالا می‌رود.

وی گفت: در بحث بیمه‌های پایه انتظار داریم مسوولان بیمه‌ای کمک‌حال بیمارستان باشند و با توجه به اینکه بیمارستان از بیمه‌ها 24 میلیارد تومان طلب دارد و از مهرماه سال 95 به هیچ یک از متخصصین و فوق‌تخصص‌ها پولی پرداخت نشده است، پزشکان ما بدون دریافت ریالی از این مجموعه مشغول به خدمت هستند و از طرفی نیز نگهداری بیمارستان هزینه‌بر است لذا بیمارستان در یک تنگنای بسیار زیادی قرار گرفته است.

 

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: بیمارستان بهمن زنجان منشاء خیر در استان زنجان است.

دکتر محمدی گفت: سازمان تامین اجتماعی کشور در زمان حاضر 180 میلیارد تومان از دولت طلب دارد و این سازمان یک سازمان هزینه درآمد است و درآمد آن از بیمه ‌شده‌هاست لذا باید برای رفع مشکلات تمام دستگاههایی که در خصوص درمان فعالیت می‌کنند چاره‌اندیشی شود.

 

os4 9333e

وی افزود: در دیدار با مرحوم نوربخش به مشکلات بیمارستان بهمن زنجان اشاره کردیم و پس از آن بخشی از مطالبات این بیمارستان پرداخت شد و لذا قرار شد که در دو مرحله تمام معوقات بیمارستان بهمن پرداخت شود که متاسفانه ایشان مرحوم شدند و دوباره باید در این زمینه با مدیرعامل جدید که معرفی می شود صحبت کنیم تا راهکاری برای رفع مشکلات بیمارستان داشته باشیم.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این جلسه با تاکید براینکه حضور بیمه‌ها و بستن قرارداد با بیمارستان یک آرامشی به مردم خواهد داد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا مشکلات بیمارستان به بیمه‌ها مرتفع شود تا مردم دچار آسیب نشوند چراکه برخی از شهروندان انتخابشان برای درمان، بیمارستان بهمن است.

دکتر پرویز قزلباش گفت: نباید مشکلات پیش رو به مردم منتقل شود چرا که مردم با امید و آرزو به مسوولان مراجعه می‌کنند پس رفع مشکلات مردم وظیفه مسوولان است.

وی اضافه کرد: از استاندار محترم به دلیل حضور در بیمارستان بهمن و تلاش در راستای حل مشکلات این بیمارستان تقدیر و تشکر می‌کنم وباید اذعان داشت تشکیل جلساتی با ریاست استاندار محترم به این معنی است که باید مشکل پیش آمده مرتفع گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برنده اصلی طرح تحول سلامت بیمه‌های تکمیلی بودند اما عدم مدیریت باعث برخی از بی‌برنامه‌گی‌ها شده است.

وی با تاکید براینکه یک تعرفه‌ای توسط نمایندگان تصویب شده است که باید به آن توجه شود، اظهار داشت: مصوبه باید اجرایی شود چراکه اگر این مصوبه اجرایی نشود و به نوعی بخش غیردولتی تحت فشار قرار بگیرد، مشکلات بیشتر خواهد شد.

دکتر قزلباش ادامه داد: بیمه‌های تکمیلی باید به وظیفه‌شان براساس تعرفه عمل کنند همچنین در خصوص بیمه تامین اجتماعی باید راهکاری ارائه شود تا با قسمتی از طلبهای بیمارستان تهاتر انجام شود و این تهاتر به سیستم کمک می‌کند تا آرامش داشته باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم مشکلات بیمارستان مرتفع شود یکی از پیشنهادات این است که باید وام بانکی با سود کمتر به بخش خصوصی تزریق شود چراکه قطعا کمک حال بیمارستان بهمن خواهند شد.

مسوولان دولتی و بیمه‌ای در راستای رفع مشکلات بیمارستان بهمن تلاش کنند .

 

os5 44b22

 

استاندار زنجان نیز در این جلسه با تاکید براینکه مسوولان دولتی و بیمه‌ای در راستای رفع مشکلات بیمارستان بهمن تلاش کنند ، اظهار داشت: مدیران باید در زمینه تهاتر برنامه‌ریزی کنند و با این موضوع بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

دکتر فتح‌ا... حقیقی گفت: بیمه سلامت نیز مجددا با کارشناسی که انجام می‌دهد به مرکز گزارش دهد تا مشکل بیمارستان حل شود و همچنین بیمه‌های خصوصی نیز تلاش کنند تا تعهداتشان عملی گردد.

وی افزود: در شرایط حاضر باید دست به دست دهیم تا مشکلات موجود در زمینه بیمارستان بهمن مرتفع گردد لذا بیمه‌ها باید دوطرفه عمل کنند تا حوزه درمان در خدمات‌دهی با مشکلی مواجه نشود.

استاندار زنجان تاکید کرد: بیمه سلامت تامین اجتماعی و بیمه‌های خصوصی در جلسه‌ای مشترک با حضور سرپرست معاونت سیاسی، رئیس بیمارستان بهمن و رئیس دانشگاه علوم پزشکی موضوع مشکلات را بررسی و راهکار ارائه دهند تا مشکلات حل شود.

مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه وجود بیمارستان بهمن آثار و تبعات مثبت زیادی از جمله تسهیل امور مردم در حوزه بهداشت و درمان را سبب شده است، اظهار داشت: مدیریت صحیح در این حوزه می تواند بسیاری از مشکلات را از سر راه بردارد.

 

وی در پایان تصریح کرد: مسوولان حوزه درمان و بخش خصوصی دست به دست هم دهند تا مشکلات بیمارستان بهمن مرتفع گردد.

گفتنی است استاندار زنجان از بخش های مختلف بیمارستان بهمن بازدید کرد.

 

 
 
 
 
 

رئیس بیمارستان بهمن:

در راستای ارائه خدمت به مردم بهترین متخصصان با بیمارستان بهمن همکاری می‌کنند.

گزارش ویژه: استاندار زنجان به همراه سرپرست معاون سیاسی، امنیتی استانداری، دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، دکتر بابایی رئیس نظام پزشکی زنجان و عده‌ای از مسوولان از بیمارستان بهمن زنجان بازدید کردند و در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد دکتر حقیقی دستور داد تا مشکلات بیمه‌ای بیمارستان بهمن رفع گردد.

در ابتدای این جلسه رئیس بیمارستان بهمن ضمن تقدیر و تشکر از حضور استاندار زنجان و هیات همراه اظهار داشت: بیمارستان بهمن زنجان به عنوان تنها بیمارستان خصوصی استان توانسته در راستای درمان گامهای موثری بردارد و همواره کمک‌حال بخش دولتی در این زمینه بوده است.

دکتر حاج کریم ادامه داد: این بیمارستان از سال 92 مشغول فعالیت است و افتخار می‌کنیم که مجموعه‌ای از بهترین متخصصان استان با بیمارستان در راستای ارائه خدمت به مردم همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف پزشکان همواره ارائه خدمت با کیفیت به مردم است، اضافه کرد: بیمارستان بهمن تاکنون از استانهای مجاور نیز توانسته است بیماران را پذیرش کند که از جمله آن شهرهای تکاپ و بیجار است لذا با این وصف به نظر می‌رسد که عملکرد خیر گونه بیمارستان فراتر از استان است.

رتبه این آیتم
(3 نظرات)
تنظیمات فریم ورک

رنگ پیش فرض قالب را انتخاب نمایید:

بدنه

رنگ پس زمینه
کد رنگ
لینک رنگ ها
تصویر پس زمینه

عنوان وراپر

رنگ پس زمینه
عنوان ماژول ها
کد رنگ
لینک رنگ ها
تصویر پس زمینه

منو وراپر

رنگ پس زمینه
عنوان ماژول ها
کد رنگ
لینک رنگ ها
تصویر پس زمینه

وراپر اصلی

رنگ پس زمینه
عنوان ماژول ها
کد رنگ
لینک رنگ ها
تصویر پس زمینه

درج وراپر

رنگ پس زمینه
عنوان ماژول ها
کد رنگ
لینک رنگ ها
تصویر پس زمینه

دکمه وراپر

رنگ پس زمینه
عنوان ماژول ها
کد رنگ
لینک رنگ ها
تصویر پس زمینه
رنگ پس زمینه
عنوان ماژول ها
کد رنگ
لینک رنگ ها
تصویر پس زمینه
 
Top of Page